homeparteneri EnerGymFranciza Contact
Energym Fitness Club Logo Dotari SalaAntrenoriProgram/Pret SalaPreturiAlimentatieNRGbgrd

SAUNA -  EFECTE,  INDICATII  SI  CONTRAINDICATII

Sauna reprezinta o baie in doua faze, in care alterneaza o incalzire si o racire. Temperatura aerului in incaperea saunei este cuprinsa intre 80 si 120 grade, iar umiditatea relativa intre 5 si 15%. Pentru o sedinta se practica 1-3 sederi in sauna, cu o durata de 8-12 minute fiecare, in functie de obisnuinta si de toleranta fiecaruia. Faza de racire care urmeaza aplicarii de caldura trebuie sa cuprinda o sedere de 8-12 minute intr-o incapere cu aer proaspat si utilizarea in final a apei reci, urmand apoi o faza de repaus de circa 15 minute.

Deci, o serie completa de sauna cuprinde, in ansamblu, o faza de incalzire, una de racire si alta de repaus.


Efectele saunei

  • Faza de caldura:
    • Relaxare musculara si psihica
    • Secretie sudorala
    • Eliminarea reziduurilor
    • Normalizarea presiunii arteriale
    • Acumulare de caldura in corp

  • Faza de racire:
    • Saturatia in oxigen a sangelui
    • Lucrul vaselor sanguine periferice
    • Normalizarea temperaturii corporale
    • Efect psihic de racire, stimulare

  • Sedinta completa de sauna:
    • Curatirea pielii si stimularea regenerarii celulare
    • Lucru cardiac si de adaptare circulatorie
    • Fortificarea sistemului imunitar
    • Stimularea sistemului hipofizo-suprarenal
    • Modificarea starii vegetative cu senzatie generala de buna dispozitie

Principalele indicatii ale saunei
  • Forme usoare de hipertensiune
  • Patologii coronare asimptomatice
  • Pacienti postinfarct in faza de reeducare
  • Astm bronsic
  • Bronsita astmatiforma
  • Contracturi musculare
  • Leziuni musculare si ale partilor moi
  • Patologii rahidiene de origine musculara
  • Boli reumatismale

Contraindicatii
  • Absolute
    • Boli inflamatorii acute interne (in special ficat si rinichi)
    • Infectii generale febrile, virale sau bacteriene
    • Infarct de miocard in stadiul acut
    • Stare de decompensare cardiovasculara
    • Tulburari severe ale circulatiei cerebrale
    • Epilepsie
    • Glaucom
    • Boli sexuale
    • Tumori
    • Boli venoase cronice

  • Relative
    • Patologii coronariene cu tendinta la dureri de repaus si la
    • Tulburari de ritm
    • Stari postinfarct si post-miocardita




Sauna este benefica pentru sanatate

Desi saunele ofera experienta terapeutica, unele fac mai mult decat atat in timp ce caldura este eliberata celui care o foloseste. In cazul saunei traditionale cu incalzire datorita lemnului, gazului sau curentului, aburul “iese” din pietre in cuptor si este raspandit in camera. Caldura iti mareste ritmul inimii, dilateaza vasele de sange si imbunatateste circulatia. Datorita temperaturilor mari, persoana incepe sa transpire si astfel sa elimine toxinele din corp (asa cum se intampla intr-o sedinta de exercitii cardiovasculare). Adauga niste levantica sau eucalipt si dintr-o data vei simti si beneficiile aromaterapiei. Te vei relaxa mai mult si e posibil sa fii revigorata instantaneu.

Alta metoda de slabire? Incearca sauna!

Caldura aceasta iti grabeste ritmul inimii si metabolismul, deci poti pierde kilograme in timp ce te relaxezi. Multi oameni merg la saune pentru a arde caloriile in plus. Mai mult, muschii si corpul se vor relaxa. Si asta te-ar putea ajuta enorm dupa o munca intensa sau te-ar putea scapa de o durere sau rana. Bineinteles, nu trebuiesc uitate beneficiile saunei asupra pielii: vei scapa de praful si chimicalele din pori si celulele moarte vor fi exfoliate. Tratamentul poate fi asemanat cu cel pentru tratarea acneei si a petelor. Ideea principala este sa experimentezi. Sentimentul de euforie care poate fi adus de caldura poate fi atat de intens incat te vei intreba de ce nu ai incercat mai devreme!


Sfaturi pentru o sauna cu rezultate

  • Nu manca mult si greu inainte de a merge la sauna si nu bea alcool.
  • Nici bautul de alte lichide nu este recomandat deoarece sauna are efect depurativ.
  • Fa un dus inainte de sauna, astfel vei da jos stratul de grasime natural de pe piele si vei putea transpira mai bine. Usuca-te bine cu un prosop.
  • Mergi inainte de a intra la sauna la toaleta.
  • Nu bea nimic intre prima si a doua runda de sauna, lichidele ingurgitate in acest timp impiedica efectul de dezintoxicare.

Click aici pentru a vizualiza galeria de imagini.

FitnessAerobicSaunaMasajSolarKarate

Copyright © 2009 Energym Fitness Club